loading...

اخبار

بازدید : 25
دوشنبه 20 فروردين 1403 زمان : 22:30

کارگو چیست؟

حمل و نقل کارگو به جا به جایی کالا و محموله ها از طریق روش های مختلف زمینی، هوایی و دریایی اطلاق می شود. این فرآیند شامل مراحل مختلفی اعم از بسته بندی، صدور بار نامه، انجام تشریفات گمرکی، حمل و نقل و تحویل در مقصد می باشد.

این نوع پست می تواند شامل هر نوع محصولی مانند مواد اولیه، قطعات و تجهیزات و سایر اقلام تجاری ،شخصی باشد.حمل و نقل کارگو بیشتر برای حمل بار های سنگین استفاده می شود.

انواع روش های حمل و نقل کارگو

شرکت کارگو روش های مختلفی برای حمل و نقل بسته های خود دارد. این روش ها عبارتند از:

حمل و نقل کارگو هوایی

این روش سریع ترین روش برای ارسال بار ها محسوب می شود که از طریق هواپیما بار ها از نقطه ای به نقطه دیگر ارسال می شود.از این روش برای ارسال کالا های فاسد شدنی، ارزشمند و یا کالاهایی که نیاز به فوریت دارند استفاده می شود.

حمل و نقل کارگو دریایی

یکی از کم هزینه ترین روش های حمل و نقل بارهای سنگین، حمل و نقل کارگو دریایی است که از طریق رود ها و دریا هایی که قابلیت کشتیرانی دارند انجام می شود.

حمل و نقل کارگو زمینی

یکی از قدیمی ترین روش ها برای ارسال بارها، ارسال زمینی بوده است که گاهی مسافت ها کوتاه و یا میان راهی است.این روش بیشتر برای حمل و نقل کالاهای سنگین و یا بارهای حجیم استفاده می شود.از طریق کامیون،تریلر و یا قطار انجام می شود.

قیمت خدمات کارگو

هزینه نهایی کارگو با توجه به حجم و اندازه بار ارسالی شما برآورد می شود. این هزینه معمولا توسط شرکت های ترابری و حمل و نقل مشخص می شود که طبق تعرفه خاص ابلاغ شده محاسبه می شود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کارگو نوع روش ارسال بار شما است که در هر کدام از سه روش بالا تعرفه مخصوص به خودش را دارد.

مزایای حمل و نقل کارگو

دسترسی به بازار های جهانی

کسب و کار ها از طریق حمل و نقل کارگو این امکان را دارند تا محصولات خود را به مشتریان در سر تاسر جهان عرضه کنند.

کاهش هزینه ها

حمل و نقل کارگو می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها،به خصوص در جا به جایی حجم زیادی از کالا ها در مسافت های طولانی کمک کند.

افزایش کارایی

حمل و نقل کارگو به دلیل جا به جایی سریع و کار آمد کالاها به شما کمک می کند تا زنجیر تامین شما بهینه شود.

مراحل حمل و نقل کارگو

در حمل و نقل کارگو برای رسیدن بسته ارسالی شما به مقصد مورد نظر یک سری اقداماتی صورت می گیرد تا بسته به راحتی و بدون هیچ آسیب دیدگی ارسال شود. این اقدامات طی چند مرحله انجام می شود که عبارتند از:

بسته بندی

برای اینکه بار شما بدون هیچ آسیبی به مقصد مورد نظر برسد، اولین قدم بسته بندی آن است.بسته بندی کالا باید به گونه ای باشد که در هنگام جابه جایی کالا در مسافت های دور دچار آسیب هایی مانند شکستگی ،خط و خش و... نشود و یا حتی زیر حجم بار سنگین دچار خمیدگی یا له شدگی نشود.

بارگیری بسته بندی ها

بعد از اینکه کالا به درستی بسته بندی شد وارد مرحله بعد یعنی بارگیری می شود.در این مرحله کالا ها را در وسیله حمل و نقل مدنظر بارگیری میکنند تا راهی مقصد شوند.

حمل و نقل

کالا ها بارگیری شده و آماده ارسال به مقصد نهایی خود هستند.هر کالا با توجه به روش ارسالش توسط وسایل نقلیه راهی مقصد می شوند.

گمرکی

ممکن است که کالاهای ارسالی برای رسیدن به مقصد نیاز به ترخیص شدن از گمرک را داشته باشند تا به دست گیرنده برسند. در این مرحله به ترخیص کردن کالا از کمرگ می پردازند.

تخلیه بار

در این مرحله کالایی که ارسال کردید و مراحل قبل را پشت سر گذاشته است تخلیه می شوند . پس از تخلیه بار هر کدام از این کالا به سوی مقصد خودشون راهی می شوند تا با صحت و سلامت به دست گیرنده برسند.

برای انتخاب شرکت حمل و نقل کارگو با دقت کنیم که:

شرکت های حمل و نقل کارگو خدماتی را برای جا به جایی کالا از طریق زمینی، هوایی یا دریایی ارئه می دهند. هنگام انتخاب یک شرکت حمل و نقل کارگو، مهم است که فاکتور های مختلفی را در نظر بگیرید.از جمله قیمت، قابلیت اطمینان، زمان و خدمات مشتری، شما هم چنین باید نیاز های خاص حمل و نقل خود را در نظر بگیرید.شرکتی که انتخاب کردید اعتبار داشته باشد.هم چنین داشتن سابقه کاری برای انتخاب شرکت حمل و نقل یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. بعد انتخاب شرکت بر اساس اعتبار و سابقه، باید هزینه خدمات آن را جویا شوید و مطمئن شوید که هزینه ای که می گیرد همان تعرفه مشخص است و قیمت بالا و پایین ندارد. هستند شرکت های سود جویی که از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند و هزینه بالاتری از آنها دریافت می کنند. یا حتی شرکت هایی که کلاهبرداری هستند و هزینه و کالا را از شما دریافت می کنند و دیگر خبری از آن ها نیست. نظریات مشتریان را بخوانید تا مطمئن شوید. قبل از انتخاب یک شرکت حمل و نقل، نظریات مشتریان را بخوانید تا از تجربه های آن آگاه شوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 104
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی